دفاتر حمایت از حقوق زنان و خانواده در دادگستری استان کردستان ساماندهی شد

12:56 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۹۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دفاتر حمایت از حقوق زنان و خانواده در دادگستری استان کردستان ساماندهی شد
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: در سال گذشته پیگیری لازم جهت ایجاد و راه‌اندازی دفاتر حمایت از زنان و خانواده در ۸ شهرستان استان کردستان انجام گرفت و اکنون این دفاتر مشغول به فعالیت هستند. 

خبرگزاری میزان - رضا اعظمی گفت: در سال گذشته پیگیری لازم جهت ایجاد و راه‌اندازی دفاتر حمایت از زنان و خانواده در ۸ شهرستان استان کردستان انجام گرفت و اکنون این دفاتر مشغول به فعالیت هستند. 

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان اظهار کرد: در این دفاتر خدمات ویژه قضایی و مددکاری به زنان و کودکان آسیب‌دیده جنسی، جسمی و روانی در روند رسیدگی به پرونده و پس از آن (ارجاع به دادستانی، پزشکی قانونی و ...) و اتخاذ برنامه‌های حمایتی و روانی در روند رسیدگی به پرونده و پس از آن ارائه می‌شود.

 اعظمی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی، روانشناختی و مددکاری به مراجعین جهت ارتقاء توانایی فردی ایشان در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ حقوق فردی و اجتماعی، افزود: در این دفاتر، زنان خود سرپرست و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به مراکز حمایتی (دولتی و غیردولتی)، حرفه‌آموزی و کاریابی جهت ارتقاء توانایی اقتصادی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی معرفی و ارجاع داده می‌شوند. 

وی اضافه کرد: در دفاتر حمایت از زنان و خانواده، بانک اطلاعات مربوط به وضعیت زنان و کودکان بزه‌دیده و بزهکار با عنایت به گزارش‌های زندان، کانون اصلاح و تربیت، محاکم و مراجع ذیصلاح قضایی ایجاد می‌شود. 

اعظمی اظهار کرد: آسیب‌شناسی و ارزیابی رویه‌های مرتبط با حضانت، فرزند خواندگی، کودک همسری، ملاقات و نگهداری اطفال و نفقه، آزادی مشروط، نهاد‌های ارفاقی (تبدیل، تخفیف، تعویق صدور حکم و تعلیق اجرای مجازات)، مجازات‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ویژه کودکان و ارائه برنامه‌ها، رویه‌های اصلاحی و پیگیری ابلاغ و عملیاتی شدن آن‌ها نیز از دیگر وظایف دفاتر حمایت از زنان و خانواده دادگستری است. 

وی در پایان گفت: نظارت و پایش‌های لازم توسط کارشناس دفاتر حمایت از زنان و خانواده انجام می‌گیرد و شناسایی و انجام حمایت‌های لازم از این افراد با توجه به وظایف مذکور به جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *